Deze website maakt gebruik van cookies. Hoe we jouw data verzamelen en gebruiken lees je in onze Priva­cy­ver­kla­ring.

Persreacties 2021-2024 | Toneelschuur Producties

Persreacties 2021-2024

Een overzicht aan recensies van onze voorstellingen

Geweld 03 Sanne Peper
Super 06 Sanne Peper

Eine Nacht in Venedig, Steef de Jong

Een heerlijk avondje komisch muziek­the­ater, de perfecte start van dit zomerse thea­ter­sei­zoen.” Thea­ter­krant, keuze van de criticus

Muziek­the­ater dat sprankelt, pleziert en ontroert.” ★★★★ Volkskrant

De Stoelen, Jessie L’Herminez

L’Herminez toont zich een eigen­zin­nige maker met lef.” Volkskrant

De jonge regisseur Jessie L’Herminez kiest voor een gedurfde fysieke benadering.” NRC Handelsblad

Gewaagde visie op Ionesco.” — Theaterkrant

Kasimir en Karoline, Nina Spijkers

Sprankelend theater over onvrede in een absurde wereld.” ★★★★ Trouw

Spijkers toont overtuigend hoe beperkt de moge­lijk­heden van een vrouw zijn.” ★★★ Volkskrant

Spijkers verweeft op adem­be­ne­mende wijze de kermis­we­reld met een prille liefde.” Haarlems Dagblad

Het leven zelf, Loek de Bakker

Hij toont zich een sterke tekst­re­gis­seur. Zoals hij de angst om iets recht­streeks te benoemen haast ongemerkt naar voren laat halen.” ★★★★ Trouw

Een lichte voor­stel­ling over een zwaar thema, bij vlagen ontroerend, een troostrijke mix van muziek en melancholie.” Thea­ter­krant

Apocalyps, Nita Kersten

Natuurlijk is Apocalyps niet de eerste of enige toneel­voor­stel­ling waarvan de pandemie het onderwerp vormt, het is wel de meest bijzondere.” Thea­ter­krant

Het fijne samenspel tussen twee actrices zorgt voor de nodige warmte en lichtheid, de zusterlijke band blijkt onver­woest­baar.” ★★★★ Volkskrant

Nita houdt het klein en juist daardoor ontroert en verontrust deze nabije toekomst, waarin echo’s doorklinken van de maar al te reële crisissen van het nu.” Parool

Onder Ons, Nina Spijkers

Ontroerende mini­a­tuur­tjes van eenzame, dolende mensen.” ★★★★ Volkskrant

Het poëtische, tragi­ko­mi­sche Onder ons is zowel een confron­te­rende spiegel als een warme deken.” ★★★★ Telegraaf

De voor­stel­ling maakt zowel het onvermogen als de behoefte tot verbinding zichtbaar.” Thea­ter­krant, keuze van de criticus

Geschie­denis van Geweld, Abdel Daoudi

Thea­ter­be­wer­king van Edouard Louis’ roman is hart­ver­scheu­rend.” ★★★★ NRC Handelsblad

Verrassend veel lucht en humor […] Eelco Smits is schitterend.” ★★★★ Volkskrant

Knap de hokjesgeest ontrafeld.” ★★★★ Trouw

Waanzinnige span­nings­op­bouw door de ijzersterke dialogen en handelingen […] Indruk­wek­kend.” Thea­ter­krant

De Dappere Soldaat, Steef de Jong

Steef de Jong legt nadruk op de kracht van verbeelding tegen een achtergrond van terreur […] Wonder­schoon.” Thea­ter­krant

De drie spelers leven zich met zichtbaar genoegen uit.” ★★★★ Volkskrant

Goed voor een avond heerlijk, onge­com­pli­ceerd vermaak waar het speel­ple­zier vanaf spat.” ★★★★ Telegraaf

Hamlet en Ophelia, Mateusz Staniak

Staniak toont in zijn debuut een sterke hand van regisseren waarin niets aan het toeval wordt overgelaten.” Thea­ter­krant

Orlando, Loek de Bakker

Decor, kostuum, zang, muziek, spel, alles is met precisie en passie uitgevoerd.” Thea­ter­krant

Van Duijnhoven maakt pure poëzie van haar rol; heerlijk om een acteur zo begeesterd aan werk te zien, zo prachtig jonglerend met taal.” ★★★ Volkskrant

Virginia Woolfs Orlando’ laat zich niet in een hokje vangen.” ★★★ NRC Handelsblad

Super­po­si­tion, Vanja Rukavina

Super­po­si­tion is het eigen­zin­nige regiedebuut van acteur Vanja Rukavina. Een heerlijke iden­ti­teits­mind­fuck.” ★★★★ Volkskrant

Een ontroerend én hilarisch staaltje theatrale antro­po­logie.” ★★★★ Volkskrant

Een ode aan — en een satire op — door­ge­dreven weten­schap­pe­lijk positivisme.” ★★★★ NRC Handelsblad

Vanja Rukavina brengt prachtig de valkuilen van samen­wer­king in kaart.” ★★★★ Trouw